3 ukendte faktorer der kan påvirke dit studie

4 ukendte faktorer der kan påvirke dit studie

3 ukendte faktorer der kan påvirke dit studie – Få at klar din uddannelse på bedste muligvis så har jeg 3 ukendte faktorer der kan påvirke dit studie som kan være med til at sikker, at du kommer godt igennem uddannelsen eller folkeskolen som ordblind. 

Det er vigtig emner som du skal tag med i dine overvejelser i forhold til forløbet på uddannelsen eller folkeskolen mv. Jeg deler de vigtigeste tips til dig som ordblind og vil giv dig en masse succes som ordblind i dag!

Søvn

1. Få den rigtig søvn!

Søvn for dig er utrolig vigtig! – Har du en skole fra 8-15 jamen, så få at få og opnå en god søvn så vil det være en god ide at ligge din mobil væk 21.30 og så bruge et par sider på at læse i en bog eller læse omkring et eller andet til dit studie. Det er hvis du fx står op om morgen kl 6.30 jamen så er du sikker på, at få opnået en god nat søvn som er utrolig vigtig for dig.

2. Lad være med at arbejde i flere timer uden pause!

En af de mest alm fejl det er at du bruger 4 timer og kigger på at lave en opgave men en god ide det er 100% at tag nogen små pauser af og til efter fx 1 time eller 1 time og 20 minutter, hvor du ligger kommer ud og trækker noget frisk luft.

Jeg kender selv til, at de første lange stykke tid brugt jeg tid på at bruge flere timer på at lave opgaver og modtage undervisning uden at gå ud og få noget frisk luft eller hente vand eller andet. Det er sådan nogen små ting som man skal kig på når det er at man skal tænke over dagens opgaver eller der som bliver undervist i.

Flere timer

3. Hvilke hjælpemidler må du bruge?

Før du skal til eksamen på VUC eller folkeskolen, uddannelsen eller et andet sted. jamen så skal du bruge tid på i starten af uddannelsen på at søge om hjælpemidler og finde ud af hvornår du må bruge hjælpemidler til eksamen. Det er vigtigt at du holde dig opdater i forhold til hvornår og hvordan du må bruge hjælpemidler.

Når du skal til eksamen så tag gerne afsted i virkelig god ide i forhold til eksamen.